w

Impreza, nebo Crosstrek? Jak si správně vybrat

Impreza, nebo Crosstrek? Jak si správně vybrat

Mají stejný technický základ a jsou si skutečně blízké. Přesto jsou kompaktní modely Subaru Crosstrek a Impreza dostatečně odlišné na to, aby oslovily zákazníky s různými potřebami. Impreza klade důraz na obratnost a pohodlí, Crosstrek má pro změnu dobrodružnější ambice. Rozdílů je víc než jen světlá výška a každé auto bude sedět k jinému životnímu stylu.

Impreza je elegantní silniční sestra, Crosstrek zase robustní bratr s terénními ambicemi. Stejně jako v předchozí generaci, kdy Subaru nabízelo příbuzné modely pod názvy Impreza a XV, i tentokrát pro odlišení obou vozů zvolilo zaměření na různé typy cest. Základem Imprezy je naddimenzovaná platforma SGP, na níž stojí i o poznání větší Forester a Outback. Crosstrek navíc dostal zvýšený povozek, větší kola, elektronické pomocníky pro jízdu v terénu, střešní ližiny a samozřejmě i odlišné nárazníky či masku chladiče.

Výsledkem jsou dvě na první pohled jasně odlišná auta. Impreza je reprezentantem klasické kategorie kompaktních hatchbacků a sází na konzervativnější vzhled s nadčasovou elegancí. Crosstrek je od pohledu odvážnější, moderně pojatý crossover. Přitom skelet i panely karoserie obou vozů jsou shodné.

Více pohodlí, nebo schopností?

Rozdíl ve světlé výšce činí bezmála 10 centimetrů a přispívá k němu i odlišná velikost kol. Zatímco Impreza má vždy 17“ disky v rozměru 215/50, Crosstrek má ve vyšších výbavách 18“ ráfky se širšími a vyššími pneumatikami 225/55. V základní verzi Active pak 17“ kola obouvají pneumatiky s rozměrem 225/60. Design kol je vždy specifický pro daný model a podtrhuje jeho charakter.

Crosstrek rozhodně patří mezi nejpohodlnější auta na rozbité české silnice, ale Impreza ho přeci jen ještě o něco překonává. Má v sobě úžasnou lehkost pohybu, k níž přispívá zejména o něco menší neodpružená i celková hmotnost, menší obvod kol a nižší postoj nad silnicí. Světlá výška činí 135 mm, o 5 mm méně než u předchozí generace. Výsledkem je i větší agilita a jistota, v závislosti na trase až o půl litru nižší spotřeba, mírně lepší akcelerace a vyšší užitečná hmotnost. Crosstrek jezdí skvěle, čistě z řidičského pohledu je nicméně Impreza lepším autem.

Legendární symetrický pohon všech kol v kombinaci s plochým motorem mají samozřejmě oba modely, ovšem zatímco Impreza ho využívá především k zajištění skvělé trakce a precizních jízdních vlastností, Crosstreku pomáhá i v terénu. Světlá výška 220 mm je mezi crossovery vysoce nadprůměrná a překonává i mnohá velká SUV. I díky ní se Crosstrek může chlubit solidními nájezdovými úhly – 19,3° přední, 31,3° zadní, 20,8° přechodový. Chce zkrátka být univerzálnější než Impreza a na rozdíl od ní umožňuje i tažení brzděného přívěsu o hmotnosti do 1270 kg.

Pro jízdu v terénu navíc Crosstrek disponuje propracovaným systémem X-Mode, ve vyšších výbavách pak i jeho pokročilejší variantou s přidanými režimy pro hluboké bahno a sníh. V závislosti na povrchu a podmínkách pomáhá zajistit buď co nejlepší přenos síly s minimálními prokluzy kol, nebo naopak umožní probít se skrz hrubou silou. Impreza si musí vystačit se systémem pro sjíždění svahů HDC.

Uvnitř jako doma

Díky větší výšce se do Crosstreku příjemně nastupuje a je z něj lepší výhled. To sedadla Imprezy nabízí až sportovní pozici a podporují dynamičtější charakter auta. Interiér obou modelů je nicméně téměř shodný. Hlavním rozdílem je to, že Impreza je k dispozici pouze ve výbavových stupních Active a Executive, zatímco Crosstrek přidává ještě prostřední Comfort, takže zájemci mají ve výběru o něco větší volnost.

Co se výbavy týče, Subaru obecně razí politiku „plné palby bez příplatků“, takže rozdílů mezi jednotlivými stupni je málo. V zásadě se liší jen typ čalounění a ve vyšších specifikacích přibude elektrické ovládání sedadel, navigace, střešní okno, vyhřívání volantu nebo USB porty vzadu. Jinak je vše v základu – automatická převodovka, pohon 4×4, kompletní LED osvětlení, bezklíčový přístup včetně odemykání pomocí PIN, velký infotainment s Apple CarPlay a Android Auto a samozřejmě i systém EyeSight s nespočtem komfortních a bezpečnostních funkcí.

Rozdíl v ceně se liší v závislosti na zvolené variantě. Impreza v základní výbavě Active má oficiální cenovku 845 000 korun, Crosstrek začíná na 880 000 korunách. Naopak vrcholný Executive s koženým interiérem vyjde v případě Imprezy na 950 000 korun, u Crosstreku už na 1 020 000 Kč. Crosstrek Comfort lze mít za 955 000 korun.

Zdroj: https://zazij.subaru.cz/

Toyota Land Cruiser a nová Toyota Proace MAX přijíždí do Brna

Zveme Vás na představení nejnovějších modelů od značky Toyota. Máme pro Vás jedinečnou možnost prohlédnout si zcela novou Toyotu Proace Max nebo nejnovější generaci modelu Toyota Land Cruiser. více...

Podpora triatlonového klubu TITAN Trilife Zlín

Zapůjčení vozu Toyota Proace Verso triatlonovému klubu TITAN Trilife Zlín na dobu tří měsíců. Tento klub se pyšní výjimečnými úspěchy. Od roku 2019 jsou pěti násobní mistři republiky v dlouhém tiatlonu a čtyřikrát získali druhé místo v krátkém kriatlonu. více...

Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Automobilka Toyota zahájila v České republice předprodej svého dosud největšího užitkového modelu Proace Max. Vozidlo o délce 5,4 až 6,36 metru pojme 10 až 17 m3 nákladu. K dispozici bude ve verzi se spalovacím motorem i jako elektromobil. Po provedení VA více...

Zajímá Vás, co se děje nového? Odebírejte naše akce!

Kontaktujte nás

E-mail