w

LEXUS ELECTRIFIED: Nižší emise a lepší jízdní vlastnosti

LEXUS ELECTRIFIED: Nižší emise a lepší jízdní vlastnosti

Lexus se vydal cestou vývoje nových technologií postavených na elektrifikaci pro snižování emisí vozidel a posouvání jízdních vlastností. Elektromobily s bateriovým pohonem budou udávat tón automobilismu, říká viceprezident Toyota Motor Europe a šéf Lexus Europe Pascal Ruch.

Do úplného vybudování infrastruktury a zajištění dodávek elektřiny bude Lexus pokračovat ve vývoji nejrůznějších technologií elektrifikace pro hybridní, plug-in hybridní a bateriové elektromobily s ohledem na různorodé potřeby zákazníků a podmínky jednotlivých trhů po celém světě.
„Veškerý budoucí vývoj bude vycházet z principu efektivního využívání elektrifikace ke znovuobjevení požitku z jízdy. Chceme, aby řízení našich vozů přinášelo opravdovou radost,“ říká Pascal Ruch.

Technologický náskok značky Lexus

Lexus byl v rámci prémiových značek automobilového trhu průkopníkem elektrifikace, konkrétně s hybridním SUV RX 400h, uvedeným v roce 2005. Od té doby značka postupně posouvá hranice technologií s cílem dosáhnout ještě lepších výkonových a provozních parametrů, a postupně tak získává bezkonkurenční zkušenosti v oblasti vývoje klíčových komponent elektromobilů – zejména elektromotorů, baterií a jednotek řízení energie.

Značka zároveň napomohla k popularizaci hybridů prostřednictvím stále širší nabídky modelů, pro něž se dodnes rozhodlo přes 2,3 milionu zákazníků z celého světa. Více než 90 % nových vozů Lexus prodávaných v Evropě (i v Česku) představují hybridní provedení. Společnost efektivně využívá svých zkušeností, aby nová generace elektrifikovaných vozů Lexus přinesla nejvyšší možnou úroveň kvality, jízdních schopností a bezpečnosti.

Za tímto účelem Lexus ve svém japonském areálu Šimojama buduje novou celosvětovou centrálu – v novém dynamickém komplexu budou probíhat veškeré aktivity vývoje vozů Lexus s návrháři a konstruktéry pracujícími bok po boku v konstrukčních kancelářích i na zkušebních drahách.

Lexus Electrified Sport

Electrified Sport je předobrazem budoucí sportovní vlajkové lodi značky Lexus s bateriovým elektrickým pohonem. Reprezentuje záměr značky stavět elektrifikovaná vozidla s věrohodným sportovním charakterem. Splývající křivky uvedeného konceptu – inspirované rychlostí a hladkostí letecké akrobacie a současně zavádějící novou identitu bateriových elektromobilů Lexus – jdou ruku v ruce s odpovídajícím výkonem. Z místa na 100 km/h by měl vůz akcelerovat přibližně za dvě sekundy.

Špičková konstrukce baterií

Baterie používané v nejnovějších hybridních a plug-in hybridních vozech Lexus zajišťují dostatečný elektrický dojezd pro každodenní používání, ale současně jsou dostatečně kompaktní, aby zbytečně nenavyšovaly hmotnost vozidla nebo jeho cenu a nezasahovaly do prostoru pro posádku či náklad. Tatáž zásada platí i v případě bateriových elektromobilů s baterií o odpovídající kapacitě 71,4 kWh pro plánované elektrické SUV RZ 450e, které by mělo vykazovat v dané třídě špičkovou spotřebu energie 16,8 kWh na 100 km a elektrický dojezd až 440 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).

Zbrusu nové hybridní RX představuje novou technologii bipolární baterie typu NiMH, která se díky nižším hodnotám odporu chlubí vyšší kapacitou při nabíjení a vybíjení. Výkon jednotlivých článků se zvýšil
o 70 %, a tak je možné dosáhnout vyššího výkonu bez nárůstu rozměrů baterie. Lexus se dále věnuje výzkumu lithium-iontových baterií nové generace a zkoumá možnosti baterií s elektrolytem v pevné fázi. Bipolární baterie typu NiMH je k dispozici pro model RX 350h a dále RX 500h, první výkonný hybridní model Lexus s přeplňovaným motorem.

Kvalita a bezpečnost nových baterií Lexus je postavena nejen na konstrukci baterií, ale i kvalitním monitoringu, který odhaluje jakékoli nestandardní zahřívání až na úroveň jednotlivých článků. V případě výskytu problému zamezuje riziku nevodivá chladicí kapalina. Konstrukce baterie dále předchází usazování nežádoucích prvků na anodě s negativní dopadem na životnost baterie. Díky uvedeným opatřením si Lexus pro nové RZ určil ctižádostivý cíl zachovat i po 10 letech 90 % původní kapacity baterie, aby eliminoval veškeré případné obavy zákazníků.

Promítnutí systémů řízení DIRECT4 a One Motion Grip do jízdní dynamiky vozidla

Lexus představuje nové systémy k maximálnímu využití možností, které skýtá elektrifikace pohonu. Exkluzivní technologie DIRECT4, představená společně s novými modely RX 500h a RZ 450e, bleskově vyvažuje hnací moment přiváděný na přední a zadní nápravu s cílem zajistit optimální záběrové schopnosti za všech jízdních podmínek, lineární zrychlování, lepší vlastnosti při zatáčení a postavení karoserie vozidla. Vedle jízdních schopností a ovládání přispívá i k vyššímu jízdnímu pohodlí, zejména z pohledu zadních pasažérů.

‚One Motion Grip‘ je systém řízení bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly vozu. Technologie s plánovaným uvedením v novém modelu RZ 450e přinese kvalitativní posun co do požitku za volantem, kdy zcela odpadne přehmatávání (ručkování po volantu) ve prospěch snazšího a preciznějšího ovládání. Zlepšení se týká i jízdní agility za nižších rychlostí, resp. stability na dálnicích. Při jízdě po nerovném povrchu systém automaticky provádí nepatrné korekce.

Elektrický pohon s manuální převodovkou

U mnoha řidičů platí, že pro požitek za volantem je klíčový pocit kontroly a zapojení do děje prostřednictvím manuálního řazení. Lexus proto zkoumal, jak bateriový elektromobil vybavit manuální převodovkou – původní myšlenka nakonec vyústila v soustředěný vývoj s použitím výzkumného prototypu postaveného na kompaktním SUV UX 300e s řadicí pákou a spojkovým pedálem.

Vysvětluje Takaši Watanabe, hlavní konstruktér Lexus Electrified: „Zvenčí je tento vůz stejně tichý jako kterýkoli jiný bateriový elektromobil. Avšak řidič zde může zakusit všechny pocity, které nabízí vůz s manuálním řazením. Systém je softwarový, a tak jej lze naprogramovat způsobem, aby simuloval požitek z řízení vozů různého typu. Řidič tak má možnost zvolit si mapování podle libosti.“

Softwarové jsou i systémy DIRECT4 a One Motion Grip, a tak Lexus bude moci zkoumat nové možnosti přizpůsobování jízdních schopností vozu podle osobního vkusu každého řidiče.
 

Pro více informací naváhejte se obrátit na náš prodejní tým, nebo navštivte naši pobočku Lexus Brno, Maříkova 48, 621 00 Brno.
 

Vedoucí prodeje
Lukáš Svoboda
+420 602 410 906
lukas.svoboda@lexus-brno.cz

 

Prodejní poradce
Ivan Nováček
+420 607 039 324
ivan.novacek@lexus-brno.cz

 

Prodejní poradce
Bc. Jan Jurásek
+420 724 984 668
jan.jurasek@lexus-brno.cz

NOVÝ LEXUS UX 300h 2024: VYŠŠÍ VÝKON A LEPŠÍ JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Městské SUV Lexus UX, jeden z nejprodávanějších modelů značky v Evropě, se v roce 2024 bude moci pochlubit vylepšeným pohonem a zdokonalenou jízdní dynamikou. UX bylo navržené s cílem zprostředkovat pocit bezpečí a praktickou všestrannost v kombinaci s jí více...

Toyota představuje novou Camry

Toyota představuje novou tvář svého sedanu Camry, která nově používá hybridní pohon páté generace přinášející vyšší výkon, nižší spotřebu, a větší požitek z jízdy. Výroba nového modelu bude zahájena v červnu 2024. První vozy budou v českých showroomech ko více...

Světová premiéra nové Toyoty GR Yaris na tokijském autosalonu 2024

Na tokijském autosalonu 2024 se ve světové premiéře představuje nová Toyota GR Yaris, která přináší technická, designová a konstrukční vylepšení s příslibem ještě vyššího požitku z jízdy. Nový GR Yaris se na evropských trzích začne prodávat od léta 2024. více...

Zajímá Vás, co se děje nového? Odebírejte naše akce!

Kontaktujte nás

E-mail