Toyota vyvíjí baterie s dojezdem až 1200 kilometrů

Toyota vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem. Měly by výrazně prodloužit dojezd elektromobilů a zkrátit dobu nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo jiné vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie s niklovou katodou.
Předpokládá se, že dojezd vozu využívajícího takovou baterii bude přibližně 1100 kilometrů, přičemž odhadovaná doba rychlého nabíjení bude přibližně 20 minut (z 10 na 80 procent). Toyota také průběžně pracuje na průlomových bateriích s pevným elektrolytem, které by se mohly ve vozech objevit v letech 2027-2028. Taková baterie by měla umožnit dojezd až 1200 kilometrů a rychlé nabíjení zvládne do 10 minut.
Cílem značky v rámci strategie Battery 3R je přitom co nejefektivněji využívat trakční baterie z elektromobilů během celého jejich životního cyklu, snižovat množství odpadu a zvyšovat podíl recyklovaných materiálů. Toyota se rovněž snaží recyklovat vyřazené baterie udržitelným způsobem, který předpokládá snížení množství vypouštěného oxidu uhličitého, přičemž získaný materiál bude sloužit k výrobě nových baterií.
Baterie najdou další využití
Životní cyklus baterií je důležitý zejména u elektromobilů. Aktivity Toyoty v této oblasti zahrnují vývoj bateriových technologií tak, aby baterie používané v elektrických a hybridních vozech byly účinné, měly dlouhou životnost a zákazníci si mohli být jisti jejich dlouhodobou kvalitou. Jakmile baterie přestanou být vhodné pro použití v automobilu, mohou najít další využití v automobilovém průmyslu, ale i v jiných hospodářských odvětvích.
Společně s energetickou společností JERA automobilka vybudovala první víceúčelové úložiště energie Sweep Energy Storage – zařízení vytvořené z použitých baterií pocházejících z elektricky poháněných automobilů. Tento systém umožňuje využít celou dostupnou kapacitu každé baterie bez ohledu na její výkon, spotřebu či míru opotřebení.
Společně s Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) vyvíjí Toyota stacionární úložiště energie o kapacitě 3 MWh, tvořené bateriemi získanými z hybridních a elektrických vozů Toyota, pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů, přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.
Strategie Battery 3R zahrnuje redukci, recyklaci a znovuvyužití použitých baterií ve spolupráci s partnery v celosvětovém měřítku. Hlavním cílem značky je nadále podporovat rozvoj bateriových elektromobilů a také místní společenství. Aktivity Toyoty směřují k maximalizaci sběru a detoxikaci použitých baterií po celém světě tím, že pro ně najde další uplatnění.
Zdroj: toyotalife.cz
Nová Toyota bZ4X Touring: Elektromobil pro velká dobrodružství
Toyota představuje nový model bZ4X Touring – prostorné a výkonné elektrické SUV, které posouvá hranice komfortu, flexibility a elektromobility. Vychází z úspěšného modelu bZ4X, ale nabízí více prostoru, větší výkon a všestranné využití pro rodiny i milovn více...
Nová Toyota Corolla Cross: Moderní design, pokročilé technologie a sportovní výbava GR SPORT
Toyota uvádí na evropský trh modernizovanou verzi úspěšného modelu Corolla Cross – kompaktního SUV, které kombinuje všestrannost, úsporný hybridní pohon a pokročilé bezpečnostní technologie s výrazným a atraktivním designem. Novinkou pro rok 2025 je zaved více...
Nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň
Lexus představil v rámci světové premiéry osmou generaci svého elegantního sedanu ES. Nový model přichází s cílem posílit pozici značky v klíčovém segmentu a přináší s sebou zásadní změny v oblasti designu, pohonu, technologií i uživatelského komfortu. Sv více...